onsdag 9. september 2009

Victory Fords ribbestrikkede bolero


Det lenge siden jeg strikket noe til meg selv, for jeg blir ofte missfornøyd med detaljene i det jeg lager. Jeg synes dessuten det er kjempevanskelig å få passformen rett. Jeg har hatt en visjon om hva slags strikkeri jeg har ønsket å lage, men ikke funnet noe design som er i nærheten av det jeg ønsket.

For noen uker siden så jeg tilfeldigvis en episode av "Lipstick Jungle" der Victory Ford (Lindsay Price) hadde på seg en kjempestilig bolero/strikkejakke. Senere la jeg merke til at det er denne jakken hun har på seg i introen også. Snille Basilikum fra Hobbyboden fant mønsteret for meg gratis på nett, samt en Ravelry link til samme plagg! *jippi* Versonen Victory har på seg i serien er ikke helt identisk med mønsteret, men jeg tror jeg skal greie å pønske ut hvordan jeg kan gjøre de små forskjellene. Da er det bare å finne fram til det rette garnet...

(Bildet over er av en annen genser og hentet fra Fabsugar.)

3 kommentarer:

Daria sa...

ja denne må du kaste deg på,nydelig,og bra serie:)

Knitgirl sa...

Så morsomt med inspirasjon fra tv og at du fant en modell som liknet så mye. Lykke til!

mille sa...

Å, festlig, jeg tror jeg la merke til akkurat den samme boleroen! Får følge med her og se hvordan det går med deg :) Jeg har nå glemt hvordan den egentlig så ut...