lørdag 11. april 2009

Bloom





Jeg elsker blomster! Når våren kommer leter jeg hver morgen etter nye skudd og tegn til liv på balkongen og i hagen. Her i Ungarn er frukttrærne i full flor. Fiolene danner et lilla teppe i skogen. Livet blir ikke bedre enn når lukten av fiol blandet med varm jord slår i mot meg på skogstien. :) 

Nede i hagen har den gamle hortensiaen min rukket å bli stor og grønn (hele 1,5m!) og selv de tre avleggerne har blitt til ordentlige busker. Ranunkler og stemorsblomster i forskjellige farger har inntatt balkongen og jeg har fått en pelargonia i lys lilla. Til og med tagetesspirene har tittet frem en stund. 

Selv om jeg er kjempeglad for det spirende hagelivet her i Pécs, så gnager  det litt at jeg går glipp av vårhagen min i Norge. Jeg lurer på hvordan det går med de nye staudene som jeg kjøpte på høstsalg og de to nye løkbedene mine...


Ingen kommentarer: