torsdag 7. mai 2009

Den hemmelige hagen


Da vi bestemte oss for å holde bryllupsfest i Pécs tenkte vi med en gang at selve seremonien skulle skje utendørs - i en hage! Jeg har alltid vært glad i Tettye-parken nord for sentrum og tenkte at det ville vært en perfekt location. Da vi skulle booke plassen viste det seg imidlertid at Pécs teatergruppe skal sette opp en stor tribune der i juni. :(

Mannen og jeg kastet oss rundt for å lete etter en annen egnet plass; og den som leter skal finne! :) Vi fant en hage midt i sentrum av Pécs som vi faktisk ALDRI hadde vært i før. Det er rett og slett pinlig å innrømme det. Jeg snuset meg en gang inn i den nederste av de tre platåene med hager, men møtte en mann som så så rart på meg at jeg ble sikker på at hagen var privat og pilte hastig ut igjen. Det hører også med til historien at hagen har vært låst mesteparten av året og at de fleste inngangene til hagen har vært skjult og utilgjengelige før de ble pusset opp nå i mai. Det er rett og slett en "ekte" hemmelig hage! :)

Hagen ligger rett ved Dom tér, lukket inn mellom de gamle husene der og bymuren på vestsiden. Den er bygget i flere platåer og formet som en T slik at den kan nås fra flere gater.  Midt på og øverst oppe er den på høyde med bymuren og herfra er det kjempefin utsikt. I denne delen av hagen ligger det et kjempekoselig hus som de skal åpne kulturcafé. Det er selvsagt her vi vil ha seremonien! *jippi!*

Nå gjelder det bare å finne musikere og bestemme seg for salmer og melodier. Tips mottas med takk! :)

1 kommentar:

bubbs sa...

Ja, nå koser vi oss masse i sommerværet! :) Sol og sommer for hele familien.